| | |

Staycation - GLO Hotel Kluuvi

Yhteistyössä GLO Hotel Kluuvi (majoitus ja ruokailu saatu)

Tiedätkö mitä tarkoittaa Staycation? Kysyin tätä samaa viime viikolla Instagramin puolella ja puolet vastaajista (500 vastaajaa) ei tiennyt. Yllätyin, koska itse olen lähilomaillut jo vuoden verran ja ihastunut siihen täysin! Luulin, että tämä on jo ihan vanha juttu.

Staycation tulee sanoista Stay ja Vacation eli puhutaan jäämisestä sekä lomailusta. Jääloma on suoraan suomennettuna hölmö, joten lähilomailu tai kotilomailu on kuvaavampi sana tälle termille. Staycation on siis lomailua omassa kaupungissa tai sen lähistöllä. Tutustutaan omiin lähialueisiin matkailijan tavoin ja otetaan etäisyyttä samalla arkeen. Ylen artikkelissa puhutaan eräänlaisesta ulkomaanmatkan illuusiosta. Lähilomailu on myös ekologista ja paikallisten palveluiden tukeminen kannattaa aina.

Staycation – GLO Hotel Kluuvi

Pakkasimme pieniin laukkuihin hammasharjat, yöpaidat ja muut tarpeellset tarvikkeet ja otimme junan Espoosta Helsinkiin arkiviikon keskellä. Saavuimme 20 minuutissa Helsinkiin GLO Hotel Kluuviin. Vietimme samalla mieheni syntymäpäivää ja Staycation teki arjen keskellä siitä aivan erityisen. Yhden yön staycation GLO:ssa mahdollisti meille molemmille rentoutuneen mielentilan ja elämyksen, jota usein haemme matkoillamme.

Matkalla juna-asemalle hain luottokukkakaupastani Home In Garden Kauniaisista syntymäpäiväkukat miehelleni, jotka loivat erityisen tunnelman myös hotellihuoneeseen. Kukkia on aina oltava!

Staycation – GLO Hotel Kluuvi

Mitä ihanuutta! Perillä huoneessamme meitä odottivat kuohuvat, makeat yllätykset ja kirje henkilökunnalta.

”Ihastuttavaa lomailua, nauttikaa!”

Ja kyllä me nautimme! GLO Hotel Kluuvi sijaitsee ihan Helsingin sydämessä Alenksanterinkadun ja Esplanadin välissä. Hotellilta on täydellinen etäisyys kävellä melkein joka paikkaan lyhyellä yhden yön reissulla. Ravintolat, kahvilat, ostosmahdollisuudet ja kauppatori ovat kaikki ihan siinä. Siemailimme lasit kuohuvaa tilavassa huoneessamme, joka kylpi iltapäivän lämpimässä valossa ja painelimme ulos kävelylle.

Staycation - GLO Hotel KluuviStaycation - GLO Hotel KluuviStaycation - GLO Hotel Kluuvi

Kävely ja näyteikkunoiden katselu ajan kanssa on jotain mitä emme yleensä ehdi koskaan Helsingissä tehdä. Aina on kiire paikasta paikkaan. Saimme nauttia myös loppukesän ja alkavan syksyn lämmöstä Helsingin kaduilla.

Lähilomailua Helsingissä Lähilomailua Helsingissä

ILLALLINEN

Söimme illallisen myös hotellilla GLO Hotel Kluuvin ravintolassa TRAY:ssä. Halusimme kokeilla hotellin muitakin palveluja, pysähtyä ja nauttia lyhyestä ”lomasta” ilman kiirettä ja stressiä etsimättä ravintolaa muualta (vaikka Helsinki on täynnä ravintoloita, joita edelleen en ole ehtinyt testata!).

Ravintola TRAY tarjoilee aasialaisvivahteista street food tyyppistä ”vatiruokaa”. Ruokalistalla on myös useita jaettavia tarjottimia ja kasvisvaihtoehtoja. Pakko antaa suositus myös talon Rieslingille, joka oli mahtavaa!

TRAY ravintola

Lohi-Ceviche ja ahhhh sinisimpukat sahramivalkoviinikastikkeessa! Tuo kastike oli jumalaista ja sitä sai lusikoida runsaasti kulhon pohjalta annoksen lopuksi!

Illallisen jälkeen suuntasimme takaisin huoneeseen, puimme päälle isot pörröiset kylpytakit ja käperryimme pehmoiseen sänkyyn herkuttelemaan Brunbergin pusuilla ja katselemaan uutisia. Kymmenen jälkeen olivat valot jo sammuneet ja nukuimme kuin tukit odottaen aamua, joka on yksi hotelliyöpymisten parhautta.

AAMIAINEN

Seuraavana aamuna oveemme koputettiin klo 7.30 ja aamiainen kannettiin sisään söpössä korissa. Saimme nostella aamiaisherkut syötäväksi huoneen sohvanurkkaukseen, jonne aamuaurinko mukavasti jo säteili ikkunoista. Romantisoin tämän tilanteen tarkoituksella. Rakastan aamuja, ihania pitkiä aamiaisia ja tämä oli kyllä täydellinen sellainen!

Huonemaamiainen - GLO Hotel Kluuvi

Tilasimme aamiaisen sisäänkirjautuessamme hotelliin. Aamiaisen sai koota itse valitsemistaan tuotteista ja se tuodaan huoneeseen asiakkaalle sopivaan aikaan.

Meidän aamiaiskorista löytyi tuoreita sämpylöitä, mini-croissantteja, hilloa, juustoa, leikkeleitä, kasviksia, tuoremehua, kahvia, mysliä, jogurttia, hedelmäsalaattia ja munia.

Huonemaamiainen - GLO Hotel Kluuvi Huonemaamiainen - GLO Hotel Kluuvi

Ihan täydellistä oli se, että meillä oli vielä aamullakin hetki aikaa toisillemme ennen työpäivän alkua. Taas kääriydyttiin aamutakkeihin ja tohveleihin, syötiin rauhassa, höpöteltiin ja juotiin koko termari kahvia tyhjäksi.

Mitä jäin kaipaamaan? Lisää tällaisia ihania lähilomia oman rakkaan kanssa arjen keskelle. Lähiloma pysäytti meidät myös keskittymään toisiimme, yhdessäoloon ja sen tärkeyteen.

Staycation - GLO Hotel Kluuvi

Staycation on helppoa, aikaa säästävää ja ennen kaikkea ekologista! Suosittelen lämpimästi kaikille.

Ihanaa viikonloppua!

♥ Anni

Aurinkoista päivää!

Lisää herkkumatka-postauksia löydät täältä.

Seuraathan herkkujani myös Instagramissa ja Facebookissa?

Myös näillä sopii

Herkutella

6 Kommenttia

1. Helsinki on kyllä ihana (kesä)kaupunki! Varsinkin kesällä sitä rakastuu kotikaupunkiinsa aina uudelleen. GLOsta pääseekin näppärästi suoraan keskustan sykkeeseen. Staycationeita olen itsekin harrastanut muutaman vuoden aikana 5-30 km päässä kotoa, ne ovatkin nouseva trendi.

1. Varsinkin kesällä! Olen täysin samaa mieltä <3 Ehdottomasti vasta nouseva, vaikka Staycationit alkoivat näkyä jo vuosi sitten Suomessakin. Niin moni ei vielä tästä tiennytkään. Suunnittelen jo seuraavaa 🙂 Ihanaa viikonloppua!

2. Ihanat kuvat olet jälleen kerran saanut tähänkin postaukseen, silmä lepää. Lähimatkailua en kesäisin kerkeä harrastaa, mulla on niin kova hinku viikonloppuisin mökillä ja muuta lomaahan tällaisella yksityisyrittäjällä ei valitettavasti ole.
    Mutta joo The Tray, ihastuttiin kun käytiin keväällä syömässä 3 annoksen menuu, johon myös viini kuului. Kiva ja ystävällinen palvelu, tosi hyvä ruoka ja vieläpä edullinen, we love it!
    Mukavaa syksyn alkua ihanainen <3.

1. Kiitos Sari <3 🙂 Ymmärrän kyllä tuon mökkihingun. Jos minulla olisi mökki niin tuntisin varmasti samoin. Staycationeissa kuitenkin parasta on se, että niille voi lähteä vaikka keskellä viikkoa arjen keskellä, kuten me teimme 🙂

Kiva kun TRAY oli teillekin jo tuttu! Nam.

3. Glo Kluuvi on meidän valinta yleensä, kun tullaan sinne suuntaan. On ollut jo monta vuotta. Kiva kun henkilökuntakin jo tunnistaa ja jos tullaan ilman lapsia, niin muistavat kysellä lastenkin kuulumisia. Kaikki kivat paikat on kävelyetäisyyden päässä hotellilta ja itse hotellikin on symppis.

1. Oli niin kiva kuulla, että te yövytte aina täällä! Meille tämä oli ensimmäinen kerta ja tykättiin myös. Ihan paras sijainti kyllä. Se, että henkilökunta muistaa kertoo paljon hotellista sekä sen palvelusta. Mahtavaa!