| |

NYC Bucket List – Magnolia Bakery

NYC Bucket List - Magnolia Bakery

New York. Se on minun ja mieheni lempikaupunki. New Yorkissa on tullut käytyä jo usemman kerran, mutta emme ikinä kyllästy tähän maagiseen kaupunkiin, jonne vielä joskus haluan muuttaa edes pieneksi hetkeksi. Emmekä edelleenkään ole nähneet tai tehneet kaikkea mitä ”NYC Bucket listallamme” on. Ja tuo lista, sinne lisätään koko ajan uusia paikkoja, elämyksiä sekä kokemuksia.

Viime toukokuussa pohdin huomenlahjaa miehelleni. Vaikka huomenlahja hankitaan usein vain vaimolle, halusin muistaa tulevaa aviomiestäni jollain erityisellä tavalla. Kävin läpi lahjaideoita: kello, uusi läppärilaukku, partavesi, koruja miehelle… Lopulta päädyin lahjaan mitä mieheni varmasti arvostaisi, nimittäin kokemuksia ja yhteisiä hetkiä. Kirjoitin miehelleni kirjeen ja piilotin kirjeen sisään lentoliput New Yorkiin, kaupunkiin, jossa menimme myös kihloihin muutamia vuosia sitten.

Tämä huomenlahja eli matka New Yorkiin häämöttää edessä ja lähtö on parin viikon päästä. Tällä hetkellä käymme ”bucket listaamme” läpi ja suunnittelemme matkaamme. Kaivelin arkistoista kuvia viime vuoden NYC matkalta ja tajusin etten koskaan kirjoittanut teille Magnolia Bakerystä. Eli tässä vihdoin juttua yhdestä lempileipomostani.

NYC Bucket List – Magnolia Bakery

Vuonna 1996 perustettu vintage tyyliin sisustettu ja kuppikakuistaan tuttu leipomo löytyy nykyään myös Dubaista, Soulista ja Meksikostakin. Minulle Magnolia Bakery tuli tutuksi Sex and the City -sarjan jaksosta, jossa Carrie ja Miranda istuivat New Yorkin West Villagessa, ensimmäisen (sen aidon) Magnolia Bakeryn terassilla ja söivät kuppikakkuja. Sillloin muistan ensimmäistä kertaa ajatelleeni, että tuonne on päästävä. Tämä oli varmasti myös jonkinlainen alku leivontainnostukseeni.

Tämän postauksen kuvat on otettu juurikin legendaarisen Bleecker Streetin Magnolia Bakerystä (West Village) eli juuri sieltä mistä Carrie kuppikakkunsa haki. Magnolia Bakeryn leipomoita löytyy myös Upper West Sidelta ja Bloomingdale’s tavaratalosta, mutta jos haluat tuntea sen aidon fiiliksen tule Bleecker Streetille. Ja tule ajoissa (mielellään heti kun leipomo aukeaa) nimittäin jono voi jatkua ulos asti. Muistaakseni leipomossa oli vain muutama tuoli sisällä ja idea on se, että herkut otetaan mukaan. Kesällä leipomon edessä on penkkejä, mutta talvella ei.

NYC Bucket List - Magnolia Bakery

Kakkujen täyttöä ja kuorruttamista pääsi seuraamaan leipomossa livenä. Magnolia Bakery järjestää myös erilaisia leivontakursseja. Ilmoittauduin muutama vuosi sitten kukkapursotuskurssille, mutta harmikseni kurssi peruttiin viime hetkellä. Seuraavalla reissullamme yksikään kurssi ei osu matkapäivillemme harmillisesti.

Leipomon sisällä on ihania pieniä yksityiskohtia, kuten söpöjä essuja, vintage-tauluja, näytekakkuja ja kirjoja.  Leipomo ei ole päältä siloteltu vaan sisällä leipomossa näkyy, että täällä leivotaan ja paljon. Kuppikakut ovat kauniissa vitriinissä näkyvillä, josta niitä voi tilata niin monta kuin haluaa valkoiseen kuppikakkulaatikkoon.

En ole maistanut Mangnolia Bakeryn muita tuotteita kuin kuppikakkuja. Ehkä nyt tulevalla reissulla valitsen jotain muutakin, kuten kuuluisaa Banana Puddingia tai juustokakkuja.

NYC Bucket List - Magnolia BakeryNYC Bucket List - Magnolia BakeryNYC Bucket List - Magnolia BakeryNYC Bucket List - Magnolia BakeryNYC Bucket List - Magnolia Bakery

Kaikkea yksi. Kuten reissuillamme aiemminkin valitsimme useamman kuppikakun ja veimme ne hotelliin laatikossa. Aamulla aamukahvin kanssa vetelimme kuppikakkuja pinkeisiin masuihin. Vain New Yorkissa aamiainen voi olla pelkkä kuppikakku tai kaksikin!

NYC Bucket List - Magnolia Bakery

Suosikkimme taisi näistä olla taka-alalla näkyvä kookos, jonka kuorrutus oli ihanan pehmeää marenkia!

Nyt voi muuten toivoa mitä haluaisitte kuulla ja nähdä New Yorkista matkamme aikana? Tulen päivittämään Instagramia varmuudella.

♥ Anni

Aurinkoista viikkoa!

Lisää herkkumatka-postauksia löydät täältä.

Seuraathan herkkujani myös Instagramissa ja Facebookissa?

Myös näillä sopii

Herkutella

6 Kommenttia

1. Oih mitä ihanaa taas sulla edessä, yhtä juhlaa tämä kevät <3 <3 <3. Minä en oo koskaan käynyt Nykissä saati sitten Amerikassa ylipäätänsäkään, ehkä sitten joskus, mutta matkaa se odottelen jo minäkin, pääsen herkuttelemaan espanjan kulinaarialueille eli Baskeihin :).

1. Joo tässä kyllä kasautuu kaikki kiva nyt yhteen putkeen haha. Toivottavasti en masennu loppuvuodesta 😉

Oi miten ihanaa tuo Espanjan reissu. Itse en ole kokenut Espanjan reissaaja, Baskit ja Madrid houkuttaisivat kovasti. Jään odottelemaan sinun matkapäivityksiä innolla!

2. Petra Porthén sanoo:

Voi että, nyt tuli taas into päästä NEw Yorkiin!! Kävimme Magnolia Bakerissä Upper East Sidessa koska kävimme siellä yhdessä kaupassa. Sekin oli viihtyisä! Fikasimme siellä New York Cheesecakeä, se oli niin maistuisaa – kokeilkaa sitä ensi kerralla! 🤗

1. Moi Petra! Muistan, että olitte huhtikuussa meidän jälkeen viime vuonna New Yorkissa 🙂 Juustokakut menevät seuraavaksi kyllä kokeiluun, kiitos vinkistä <3 Ihanaa viikkoa!

3. Tarja sanoo:

Hei! Olen parhaillaan ystäväni kanssa New Yorkissa ja eilen haimme aamiaiseksi pari kuppikakkua ja yhden mustikkajuustokakun (pieni 😂) aamupalaksi. Täytyy sanoa, että oli kyllä hyvää – kaikki. Kuppikakut kuohkeita ja kreemi sopivan makeaa. Juustokakkukin oli oikein raikas, ei tartte nyt erikseen juustokakkua enää etsiä. Kiitos vinkistä 😍.

1. Ihanaa! Pääsin ihan fiilikseen kommenttisi avulla. Upeaa matkaa teille <3 Nauttikaa!