Brooklyn Bridge NYC – Täydellisen päivän aloitus

Brooklyn Bridge NYC - Täydellisen päivän aloitus

Palataan takaisin New Yorkin mahtaviin maisemiin hetkeksi ennen vadelma-juustokakkubrownien ohjetta (sitä kannattaa odottaa) ♥

Meillä ei ollut mitään minuuttiaikataulua taannoisella NYC:in reissulla, mutta yksi asia oli varma, auringonnousu Brooklynin sillalla täytyi kokea. Päätimme etukäteen, että teemme aamureippailun sillalle heti matkamme ensimmäisenä aamuna, jolloin jetlagin takia varmasti muutenkin heräisimme normaalia aikaisemmin. Tämä oli oikea päätös nimittäin olimme vahvassa New York huumassa ja hereillä aamulla jo klo 5.00. Puhkuimme intoa vähän liian kirpeästä säästä huolimatta ja suuntasimme kohti Brooklynin siltaa.

Tarkistimme edellisenä päivänä mihin aikaan aurinko tarkalleen nousee. Maaliskuussa se on noin klo 7.00 aamulla. Aika vaihtelee hiukan vuodenajan mukaan, joten kannattaa varmistaa tuo aika etukäteen. Maaginen hetki ei kestä kauaa, joten oikea ajoitus on tärkeää. Olimme sillalla täydelliseen aikaan ja saimme nauttia melkein kokonaisen tunnin tästä upeudesta, joka toivottavasti välittyy teille kuvien kautta.

Brooklyn Bridge NYC - Täydellisen päivän aloitus

Nouseva aamuaurinko oli lämmin, oranssin keltainen ja heijasti värinsä Manhattanin siluettiin sillan toiseen päähän. Fiilistä joka syntyi maisemia ja auringonnousua katsellessa on vaikea selittää. Se pitää kokea, että sen upeuden todella ymmärtää. Brooklynin sillalla auringonnousuun liittyy niin paljon tunteita, muistijälkiä ja yksityiskohtia, joita ihastella. Maisemat sillalta, itse silta, Manhattanin pilvenpiirtäjät ja ahh tuo ihana kellertävän ruskea valo, joka heijastelee taivaanrannassa on jotain ominaista New Yorkille ja siksi niin vaikuttavaa.

Lyhyt tietoisku: Brooklyn Bridge yhdistää New York Cityn Manhattanin ja Brooklynin yhteen East River -salmella. Brooklyn Bridge valmistui vuonna 1883 ja edustaa uusgoottilaista tyylisuuntaa ja sen rakentamisessa kesti 14 vuotta. Silta on oleellinen osa NYC:n taivaanrantaa ja ihmisten jokapäiväistä elämää. Sillalla kulkee päivittäin yli 150 000 jalankulkijaa ja ajoneuvoa.

Aamulla sillalla oli rauhallista. Itsemme lisäksi sillalla nautti näkymistä ja heräävän kaupungin fiiliksestä muutama lenkkeilijä, pari pyöräilijää, kikattava tyttöporukka ja hääpari, jota ikuistettiin näissä ikonisissa maisemissa. Mietin kyllä kauhuissani, että toivottavasti hääpari pääsi lämmittelemään välillä. Sillalla oli tuona aamuna jäätävä tuuli ja vaikka olimme pukeutuneet hyvin, niin meinasimme paleltua itsekin (ja meillä oli takit, pipot sekä hanskat). Noniin, piti todeta, että aamu on parasta aikaa vierailla sillalla myös sen takia, ettei siellä ole juuri ketään muita ihmisiä tai ainakaan ruuhkaa.

Brooklyn Bridge NYC - Täydellisen päivän aloitus

Brooklyn Bridge NYC - Täydellisen päivän aloitusBrooklyn Bridge NYC - Täydellisen päivän aloitusBrooklyn Bridge NYC - Täydellisen päivän aloitusBrooklyn Bridge NYC - Täydellisen päivän aloitus

Olisimme viihtyneet sillalla pidempäänkin, mutta kylmyys sekä nälkä veivät voiton. Sormissani ei ollut tuntoa jäljellä lähtiessämme suuntaamaan kohti aamiaiskahvilaa. Kaikki oli kuitenkin sen kylmyyden arvoista! Lähtisin fiilistelemään tuota maagista auringonnousua koska tahansa uudestaan.

TOP6 vinkit Brooklyn Bridge aamulla:

1. Tarkista auringonnousun aika etukäteen ja saavu paikalle hyvissä ajoin.
  2. Vuodenajasta riippuen pukeudu lämpimästi, sillalla saattaa tuulla kovaa ja ilma tuntuu yleisesti viileämmältä.
  3. Nappaa kahvi mukaan hotellilta, kahvilat eivät ole auki näin aikaisin aamulla!
  4. Metrolla pääset kätevästi Brooklynin päähän (Manhattania päin). Suosittelen itse tätä vaihtoehtoa.
  5. Varo pyöräilijöitä! Huomioi, että yksi kaista sillalla on varattu pyöräilijöille.

Brooklyn Bridge NYC - Täydellisen päivän aloitus

Ensimmäisen aamumme aamiaispaikaksi valikoitui Century 21 tavaratalon lähettyviltä Tribecasta Aroma Espresso Bar, jonka tarjonta vastasi odotuksiimme erittäin hyvin. Avocado Toast ja French Toast parin espresson kyydittäminä valmistivat meidät tulevaa shoppailu-urakkaa varten. Kahvilassa oli monipuolinen tarjonta erilaisia aamiaistarjottimia ja annoksia (myös vegaanisia vaihtoehtoja).

Vinkki! Kahvilalta oli lyhyt matka tavarataloon, jossa vietimme reilut 4 tuntia tehden täsmällisesti ostoksia. Suosittelen yhdistämään nämä kolme: Brooklynin silta aikaisin aamulla, aamiainen Tribecassa ja sen jälkeen shoppailu heti Century 21:n avatessa ovet (näin vältät ruuhkat myös tavaratalossa).

Aurinkoista viikkoa!

Lisää herkkujamatkoja löydät täältä.

Seuraatko jo herkkujani somessa?

Instagram

Myös näillä sopii

Herkutella

2 Kommenttia

1. Oi joi! <3 Todellakin täydellinen paikka aamulenkille! Onpas siellä vähän porukkaa, oikeastaan ei ketään! 😮 Muistan kuinka viime vuoden kesäkuulla mentiin letkassa, ja todellisessa helteessä ;D Auringonnousu, ja lasku upeita hetkiä kuvailla. <3 Kiva kahvilavinkki tuo, Avokadoleipä näyttää herkulta. NYCissä on niin hyvä valikoima ravintolaita ja kahviloita 🙂

1. Joo ihan paras paikka, tämä pitää kokeilla joskus uudestaan kesällä 🙂 Sillalla ei tosiaan ollut juuri ketään! Olen itsekin kulkenut siinä letkassa aikaisemmin. Ahh NYC on täynnä kaikkea ihanaa! Kiva muistella näitä, kiva kun kävit kommentoimassa. Hyvää viikonloppua!